' '
לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה



חברים יקרים, כפי שהינכם יודעים ב 30/12 יצאנו איליה, אביב ואני למסע של שבועיים במוסקווה שכלל סדנאות והנאה למרות שהיה מאוד קר, ורציתי לשתף אתכם בחוויות שלנו

.אז ביום הראשון היה לי ולאביב עיכוב קל ואיליה המשיך בלעדינו, אנחנו הצטרפנו אליו יומיים אחרי.
נחתנו במוסקבה ....

כאמור, הוזמנו ללמד שתי סדנאות: איליה העביר סדנת קונטקט אימפרוביזציה- סדנה ארוכה של חמישה ימים מבוקר עד ערב. ואני העברתי סדנת אימפרוביזציה.

החוויה של ללמד בחו"ל היא תמיד מפתיעה, מאתגרת ומהנה בו זמנית. ללמד בשפה אחרת במסגרת תרבותית שונה מביאה אותי לזמן התבוננות והתחדשות. תרגילים שעובדים לעיתים בארץ באופן חלק נתקלים בקשיי הבנה ולהפך דברים שכאן לא זורמים מקבלים מענה במסגרת תרבותית אחרת.
המפגש הזה הוא מרענן וחדש ומאפשר לי כמורה להתבונן מזווית נוספת על החומרים אני חוקרת עם התלמידים בארץ.
אף על פי שהמפגש עם התלמידים הרוסים אינו חדש לי לגמרי, כי זו הפעם הרביעית שאני נוסעת ללמד שם, עדיין כל פעם מחדש החוויה מרוממת ומפתיעה מעצם הנכונות של האנשים הנלהבים אשר באים עם מידה של תמימות המיוחדת לרוסים ובו זמנית מפגינים רצינות עצומה בזמן השיעור במטרה ללמוד ולהשתנות.

בדבר אחד כן הבחנתי, הקהל הרוסי השתנה בחמש השנים האחרונות, יש תחושה שהוא התבגר, וישנם יותר ויותר אנשים המנוסים באימפרוביזציה. הביקורים התכופים של סטיב באטס, שהיה ועודנו המורה שלי, במוסקווה, מורגשים מאוד בתוך הג`אמים השונים בהם ביקרנו ובמהלך הסדנאות שהעברנו.


המפגש עם תרבות שונה בטריטוריה שלהם, שלכאורה ניראה שיש בה הרבה דמיון אלינו, הביא אותי לראות כי בפועל הזרמים התת קרקעיים מאוד שונים, אנחנו דומים לרוסים רק על פני השטח שתי המדינות בעיני הן מדינות עם קורטוב של טירוף וכאוס, בניגוד לאירופה ואמריקה המסודרות כאן הכול מבולבל ויש ללמוד ולהמציא את החוקים לבד. רק שברוסיה בניגוד אלינו הכל מוסתר, מוחבא מתחת לשולחן בעוד שכאן הכול חשוף וגלוי. ולפי דעתי הגורמים לכך הם מזג האוויר,ההיסטוריה של העם והגודל העצום של המקום, אלו מביאים את האנשים להיראות ברחוב קרים, רחוקים ומסוגרים בעצמם, אך כשמגיעים אליהם הביתה ולומדים להכיר אותם בהיכרות אישית, מגלים עד כמה הם לבביים, רגישים רוחניים מאוד, מלאי שירה ומוסיקה ואהבה לאומנות, מלאי רגש ורומנטיים.

בנוסף גם גיליתי שהזמן ברוסיה הוא מאוד אחר, הקור העז המחייב להתלבש בכמה שכבות לוקח זמן מה ומעכב את היציאה מהבית ( לקח לי ולאביב להתלבש בין 20 דקות לחצי שעה ...) המרחקים הענקיים בתוך העיר, נסיעה קצרה ומהירה היא כשעה וחצי ממקום למקום, אלו מחייבים אותך לקחת מקדם זמן הרבה יותר גדול מאשר בארץ, ומכיוון שכך הם הדברים, כל פגישה נקבעת לזמן ארוך יותר, לא ממהרים ללכת אחרי שעה, פשוט נהנים מהזמן ביחד. זה בא לידי ביטוי גם בסטודיו, כל תרגיל נעשה בסבלנות ובהנאה. מוסקבה ענקית חיים בה כלמעלה מעשרה מיליון אנשים ונכנסים אליה עוד כשמונה מילון אנשים בכול יום. החוויה של ללכת בתוך מקום ענק ובמרחבים עצומים וקור עז, כשהבוקר עדיין חשוך כלילה והבדלי המעמדות מורגשים ברחובות והאלימות מרחפת באוויר למרות שלא רואים אותה, החזקים שורדים.. כול אלה יוצרים מרחק רב בין האנשים ברחוב, אנשים קרים אחד כלפי השני, זרים מתייחסים בחשדנות כלפי העוברים ושבים. ושוב מגלים כי כל זה נמצא רק ברחוב , המפגש האישי בבית, בסטודיו ואצל חברים מוציא החוצה את החום, התמיכה וקבלת הפנים לאורחים עצומה וגדולה.

מעבר לכך שהנסיעה היתה בכדי ללמד, נסענו איליה, אני ואביב כדי לראות את השלג, להנות מחגיגות השנה האזרחית החדשה ולפגוש את הצד הנוסף של המשפחה שלנו: את הסבא וסבתא, הדוד והאחיינים של אביב ,, המפגש היה מרגש מאוד אך נראה היה כי אביב מכיר אותם מאז ומתמיד... מדהים לראות שיחות שלמות של אביב עם המשפחה כשהוא מדבר בעברית והם עונים ברוסית.
כשיש אהבה אמיתית שקיימת בך תמיד מבינים אחד את השני.

המאמר פורסם גם כאן »

גילה אילנית-תדמור play מרכז אימפרוביזציה למחול ותאטרון/ ניהול אומנותי: אילנית תדמור
מיועד לרקדנים,שחקנים,פרפורמרים מקצועיים ,מתחילים וסקרנים.

כל המאמרים של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצא

אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי?? » מאת אילנית תדמור / חן

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

» מאת אילנית תדמור / חן

חג פסח - ואיך הוא קשור לאימפרוביזציה?

חג פסח - ואיך הוא קשור ל

פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד, ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים. זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מכילה בתוכה מפגש שמאפשר לכולם להיות שווים. כולם יכולים לרקוד קונטקט, בכל גיל ובכל רמה פיזית.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

» מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

"אם אתה יכול להביט ראה, אם אתה יכול לראות התבונן" (ז`וזהסאראמאגו). העיניים מייצגות את היכולת שלנו לראות בבירור, עבר, הווה ועתיד. » מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

» מאת אילנית תדמור / חן

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

האפשרות להיפגש, יהודים וערבים, אנשים ואנשים, דרך אמנות האימפרוביזציה והקונטקט. קצת על המסע שלי ושל ראעבה מורקוס שותפתי, מסע של מפגש, של אמונה וגם של תקווה.» מאת אילנית תדמור

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

» מאת אילנית תדמור

על ריקוד ושיוויון - לרקוד עם כולם - קונטקט אימפרוביזציה

על ריקוד ושיוויון - לרקו

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מציעה מפגש. מפגש של כל אחד עם עצמו, מפגש עם אנשים שונים.היא מציעה מרחב למפגש שפתוח לכולם.הזמנה פשוט להיפגש, דרך דואט כאן ועכשיו.» מאת אילנית תדמור

להסכים לקוד, להסכים להיות פגיע

להסכים לקוד, להסכים להיו

מה מאפשר לאנשים לעבור תהליך דרך הגוף? לעבור תהליך דרך הגוף שיאפשר להם גילוי של מקומות חדשים, בתנועה ובחיים בכלל.ולא, זה בכלל לא קשור למצב פיזי, גיל או נסיון.» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - על ריקוד, ריפוי ושינוי

הילינג דאנס - על ריקוד,

ההילינג דאנס נוצר מתוך רצון לחבר, לבנות גשר בין מקומות של הרפייה לבין המירוץ המטורף של החיים.מה הגוף יכול ללמוד על מעברים, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על החיים.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיח

היכולת לעצור להקשיב היא זכות.מספיק שינוי קטן, כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:ממקום אוטומטי למקום של נוכחות ערה.תשומת הלב לפרטים החדשים, היא המפתח לשינוי.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם, להקשיב לגוף.» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

» מאת אילנית תדמור

לרקוד חופש - מסע של גוף ותנועה באי יווני

לרקוד חופש - מסע של גוף

לרקוד חופש מסע של מפגשים: שלי עם עצמי, עם הגוף שלי, עם הקארמה שלי, עם האנשים שבחיי. מסע שהתחיל באי פארוס עם ניסים אמון והמשיך בסטודיו בתל אביב עם אילנית תדמור. רוצים גם? זה לגמרי אפשרי!» מאת חן קס

אימפרוביזציה - בסטודיו ומחוצה לו

אימפרוביזציה - בסטודיו ו

אימפרוביזציה היא כלי המאפשר לכל אחד להתחבר אל הגוף שלו, אל היצירתיות הטמונה בו ולפתח דרכים מגוונות בתקשורת.» מאת אילנית תדמור

ריקוד מגע וריפוי - מה שהם ומה שביניהם

ריקוד מגע וריפוי - מה שה

לרקוד, להקשיב, לגוף, לנשימה, לפרטנר. לרקוד מתוך הקשבה, קשר שאינו מערב מילים, הסכמה, אפשרויות, מודעות, חמלה. תקשורת באמצעות שפת הגוף, לרקוד מתוך מקום שקט. כמה אושר..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

הרגע בו הבנתי שאני יכולה פשוט לרקוד..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - לרקוד, לחוות, להירפא

הילינג דאנס - לרקוד, לחו

ההילינג דאנס נועד לאפשר לגוף לחוות את התנועה ממקום משוחרר ופתוח, להיות קשוב, להיות בזרימה, ופשוט לרקוד.» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

המאמר נכתב על ידי אילנית מנהלת האנסמבל, לקראת מופעם הראשון במסגרת מופעי PLAY 27 בסטודיו» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

» מאת אילנית-תדמור

כל הפעילויות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

האימפרוביזציה מציעה דרך עבודה מאד אקולוגית, לרקוד עם מה שנוכח בי ברגע זה. היא מאפשרת ללמוד תכנים חדשים וגם דברים שאנחנו כבר יודעים, ובכל פעם מזווית מעט אחרת.» עם אילנית תדמור / חן / מיכל

שלישי
קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

עם: אילנית תדמור / חן / מיכל

מתי: שלישי

שיתוף חברים
עם : גילה אילנית-תדמור